Kurikulum neboli rysy rodinného života
Kurikulum neboli rysy rodinného života, které přispívají ke schopnosti dítěte učit se ve škole:
Vztah rodič - dítě:
-každodenní rozhovor o běžných životních událostech
-vyjadřování náklonnosti
-rodinná diskuse o knihách, novinách, časopisech, televizních programech
-rodinné návštěvy knihoven, muzeí, zoologických zahrad, památek, kulturních představení
-podpora dítěte, aby zkoušelo používat nová slova, rozšiřovalo si slovník
Režim rodinného života:
-čas oficiálně vymezený na učení
-denní řežím zahrnující čas jídla, spánku, hry, učení a četby
-tiché místo vhodné pro studium a čtení
-zájem rodiny o hodnotné koníčky, hry a činnosti
Požadavky a dohled rodiny:
-přednost školní práce a čtení před televizí a zábavou
-požadavek přesnosti a co nejlepšího plnění úkolů
-starost o přesné a účelné užívání jazyka
-sledování, s kým se dítě kamarádí
-průběžná kontrola toho, na co se dívá dítě v televizi a společné hodnocení programů
-informovanost rodiče o prospěchu dítěte ve škole a jeho osobnostním růstu
Z knihy EFEKTIVNÍ UČENÍ VE ŠKOLE (autor sám Redding, vydalo nakladatelství Portál) pro Vás vybral Petr Kulička - třídní učitel Vašeho dítěte
Těším se na další spolupráci s Vámi